torsdag den 4. februar 2016

Sunde choko-bananmuffins

Åh, holder det aldrig op med at regne? Jeg synes, min cykel er våd, hver eneste gang jeg skal nogen steder! Sådan en regnfuld søndag bagte jeg disse sunde, men lækre choko-bananmuffins. Det var faktisk sådan en hyggelig dag, hvor vi så genudsendelsen (!) af X-Factor på DR3, mens kagerne var i ovnen, med det resultat, at de nok fik 15-20 minutter for længe og blev lidt mørke ovenpå... Så derfor lavede jeg en slags kagecreme med hindbær til at camouflere dem lidt med. Men selvom gemalen var vældig begejstret for den, er det nok ikke lige en opskrift, jeg synes er klar til at dele på bloggen! ;-) Anyways, muffins'ene var glimrende i sig selv, så du kan spise dem, som de er, eller eksperimentere med topping på egen hånd! Velbekomme :-)



Sunde choko-bananmuffins (6 stk.):
  • 3 små, overmodne bananer (ca. 270 g, skrællet vægt)
  • 4 mellemstore æg
  • 3 gode spsk kakao
  • 1/4 tsk vanillepulver
  • 1/4 tsk salt
  • dit foretrukne sødemiddel efter smag og behag
  • 2 spsk husk
  • 50 g kokosfibre
  • 2 tsk bagepulver
Purér bananerne med en stavblender og rør det sammen med æg. Tilsæt kakao, vanille og salt og bland godt. Rør husk i og derefter kokosfibre blandet med bagepulver. Smag til med dit foretrukne sødemiddel og fordel dejen i 6 silikone-muffinforme. Bag dem ved 200 grader i ca. 35 minutter. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar