tirsdag den 5. maj 2015

LCHF-pasta

Nu havde jeg efterhånden læst om denne LCHF-pasta på mange forskellige blogs og haft den på min to do-liste i lange tider, så da jeg tilfældigvis stod med en rest flødeost skulle det naturligvis afprøves! Jeg er ret begejstret for smagen og det mætter godt, så det kan absolut anbefales, hvis man af den ene eller anden grund ikke spise 'almindelig' pasta! :-) Velbekomme.



LCHF-pasta (2 små portioner):
Jeg fulgte opskriften fra Klidfaster.dk
  • 75 g flødeost (fx Buko eller Philadelphia)
  • 2 æg
  • 1 spsk loppefrøskaller
  • 0,5 tsk salt
Pisk flødeost og æg sammen og tilsæt herefter loppefrøskaller og salt. Bred dejen tyndt ud på en bageplade med bagepapir og bag den 12 minutter ved 150 grader. Træk forsigtigt pastapladen af bagpapiret, når den er kølet nok af til du kan håndtere den med fingrene. Rul den stramt til en pølse og skær i tynde skiver med en skarp kniv. Server med ønsket tilbehør.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar