onsdag den 29. april 2015

Low carb gulerodsboller

Jeg er helt tosset med disse fine gulerodsboller, der dufter skønt, har en god konsistens og er vældig sunde og lækre! ;-) Jeg har bagt dem flere gange til brug som burgerboller, men også spist dem til frokost med mayo og ost - mest en 'mad'-bolle altså, og ikke den du smører i marmelade eller Nutella! ;-) Velbekomme.



Low carb gulerodsboller (6-7 store boller):
  • 550 g gulerødder (klargjort vægt)
  • 3 æg
  • 3 store spsk yoghurt/skyr
  • 1,5 tsk salt
  • 2 spsk fiberHUSK
  • 3 gode spsk kokosfibre
  • evt. kerner/frø til drys
Skræl gulerødderne og skær dem i grove stykker. Puls dem af et par omgange i blenderne til de er helt fint hakkede (couscous-struktur). Rør de hakkede gulerødder med æg og yoghurt og rør herefter salt, husk og kokosfibre i. Form til 6-7 store flade boller vha. ske og hænder og læg dem på en bageplade med bagepapir. Drys evt. med dine yndlingskerner/-frø og bag dem ca. 30 minutter ved 200 grader i en forvarmet ovn.

Jeg har bl.a. spist dem med en hjemmelavet skinkesalat og syltede agurker som her: 




Derudover har jeg brugt dem som burgerboller med en laksesalat, som jeg deler med jer en af dagene! :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar