søndag den 21. december 2014

Sund risalamande

Jeg er nok lidt en last mover i lowcarb-land med dette lækre sunde alternativ til den klassiske risalamande. Men jeg synes faktisk at det var så vellykket at det fortjener endnu en deling. Jeg er tosset med kombinationen af citronskal og vanille, så det må blive mit fingeraftryk på opskriften (som jeg selv har fundet her). Velbekomme ! :)


Sund risalamande (2 portioner):
  • 225 g kvark
  • 100 g hytteost
  • 1 lille håndfuld mandler, grofthakket (du kan smutte dem hvis du synes)
  • 1 spsk chiafrø
  • 1/4 tsk vanillepulver
  • 1 tsk fintrevet økocitronskal
  • sødemiddel efter smag (jeg brugte ca. 0,5 tsk flydende Sød)
  • Server med bær(sauce) efter eget valg
Vend forsigtigt alle ingredienserne sammen og smag til med dit valg af sødning. Lad risalamanden trække på køl natten over. Fordel i to portionsglas og top med en bærsauce efter eget valg. Server straks!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar