lørdag den 5. juli 2014

Kakaopandekage-lagkage med skyrcreme og bær

Jeg elsker pandekager, og jeg elsker bær - altså var jeg også tosset med denne pandekagelagkage, der blev til forleden til stor glæde for et par sommerferienydende folk (mig og min kæreste)! Relativt sund som den er, kan den sagtens serveres til en lækker brunch, men den er samtidig luksuriøs nok til at gøre det ud for dessert. Velbekomme ;)


Kakaopandekage-lagkage med skyrcreme og bær:

  • 3 æg
  • 4 dl mælk
  • 4 dl mel
  • 0,5 tsk salt
  • 2 spsk kakao
  • 2 tsk kanel
  • 2 tsk vanillesukker
  • 1 spsk honning eller sukker
  • 300 g skyr
  • 0,5 spsk vanillesukker
  • 1 spsk honning
  • 200 g jordbær i skiver
  • 100 g blåbær

Pisk æggene med mælken og tilsæt mel under fortsat piskning. Pisk salt, kakao, vanillesukker, kanel og honning i og steg små pandekager (ca. 3/4 dl dej og 18 cm Ø) i smør. Lad dem køle helt af.
Rør skyr med vanillesukker og honning og læg cremen i lag med pandekager og bær. Et tip er at smøre cremen på pandekagen, inden du lægger den oven på kagetårnet. På denne måde kommer man ikke til at mase noget eller få det hele til at skride. Server med det samme eller opbevar tildækket på køl indtil servering.






1 kommentar:

  1. Åårh, den ser jo alt for sommerlækker ud!

    http://pernillefriis.blogg.se

    SvarSlet