torsdag den 19. december 2013

Bananbrød med peanutbutter-glasur

Siden jeg første gang lavede det lækre, kageagtige bananbrød, har det været min go-to-opskrift, når jeg lå inde med for mange overmodne bananer. Uden hverken sukker eller smør er det jo en mere eller mindre sund dessert, men denne gang prøvede jeg dog at udelade de hele mandler for i stedet at kommer nødderne oven på brødet i form af en peanutbutter-glasur. Og jeg må virkelig sige: den var lige i skabet! Kombinationen med peanutbutter og banan er altid en vinder. :) Velbekomme


Bananbrød med peanutbutter-glasur:

  • 1 portion bananbrød uden mandler
  • 2 gode spsk peanutbutter
  • 3 spsk vand
  • 1 spsk appelsinsaft
  • ca. 6 spsk flormelis
  • 1 godt nip salt
Rør peanutbutter sammen med vand, salt og appelsinsaft i en lille skål til det er ensartet og flydende. Rør flormelisen i - konsistensen skal være ret tyk men stadig flydende. Juster evt. med mere vand eller flormelis om nødvendigt.
Smør glasuren på det afkølede bananbrød i et godt, tykt lag! ;)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar