søndag den 16. juni 2013

Sund lakrids-müsli

På det sidste har jeg knoklet for at få de sidste eksaminer i hus, og så har jeg ofte spist noget lidt nemt. En af de ting, jeg har spist, har været yoghurt/kærnemælk med banan, havregryn og lakridspulver - uhm! Inspireret af TwinFoods bananmüsli lavede jeg derfor en variant med lakrids, der virkelig klæder bananen!



Sund lakrids-müsli:
  • 200 g grovvalsede havregryn
  • 200 g finvalsede havregryn
  • 50 g mandler, grofthakkede
  • 50 g græskarkerner
  • 75 g solsikkekerner
  • 50 g sesamfrø
  • 60 g kokosmel
  • 2 medium bananer eller 1½ stor
  • 2 gode spsk + ca. 2-3 tsk lakridspulver
Tænd ovnen på 180 grader og beklæd en bradepande med bagepapir. Bland de tørre ingredienser sammen i bradepanden  og lav bananen til helt fin mos (jeg brugte min stavblender). Rør to gode spsk lakridspulver i bananmosen og hæld den ud over müslien. Vend godt rundt, ind til al müslien er dækket og klistrer lidt sammen i klumper. Drys med ca. 1 tsk lakrids pulver og sæt bradepanden i ovnen. Müslien skal bage ca. en halv time, men hold øje med at det ikke brænder på! Bagetiden kan variere lidt alt efter, hvor tykt et lag müslien ligger i. Undervejs rodes der lidt rundt i müslien et par gange og drysses med resten af lakridspulveret.
Lad den færdige müsli køle helt af og opbevar den i en lufttæt beholder.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar