mandag den 20. august 2012

Kikærtepandekage med sesam-bønnesauté

Jeg har allerede blogget om den geniale kikærtepandekage (her), som hverken behøver mælk eller æg i køleskabet, men ganske simpelt laves ved at røre kikærtemel op med vand og en smule salt, til man har en tynd pandekagedej. 

Her til aften forsøgte jeg mig med at tilsætte lidt krydderier, hhv. karry og spidskommen, til pandekagedejen, og det klæder kikærtesmagen rigtig godt. Derudover valgte jeg at lave en lidt tyk pandekage (ved at komme rigeligt med dej på panden) - ligeledes vellykket. 
Til pandekagen spiste jeg en sauté med bl.a. bønner og sesamfrø, som I finder opskriften på nedenfor.

Velbekomme! :)



Sesam-bønnesauté til 1 person:
  • ca. 150 g frosne grønne bønner
  • 1 moden tomat i både
  • 1 gulerod
  • 1 lille spsk sesam frø
  • salt eller soya
  • 1 tsk honning
Skær guleroden i halve skiver og svits i olivenolie på panden med de frosne bønner til disse er færdige. Tilsæt så sesamfrø og kort efter tomatbåde.
Smelt honningen midt på panden og vend grøntsagerne rundt heri. Smag til med salt eller soya.


PS. Jeg kunne ikke nære mig for at snige en skive ost inden i pandekagen - men det passede egentlig ikke specielt godt til tilbehøret. I stedet kunne man med fordel fylde lidt hummus i, tænker jeg! ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar