mandag den 30. juli 2012

Verdens nemmeste pandekager

Jeg lover, at jeg nok skal holde op med at snakke om Bazar Vest efter det her indlæg, men jeg mangler endnu at introducere den sidste ting, jeg købte derude:



- Kikærtemel!
(Også kendt som 'besan' eller 'gram flour', som der står på min pose)
Altså mel lavet af malede kikærter, og som derfor er et glimrende alternativ, hvis man fx har glutenallergi.
Derudover har kikærtemelet den fabelagtige egenskab, at det på få minutter kan komme op med de lækreste (mad)pandekager - kun ved tilsættelse af vand. Altså et andet bud på pandekager uden hverken mælk eller æg (Se mit første bud her)!

Til 1 pandekage brugte jeg:
  • 3 spsk kikærtemel
  • 5 spsk vand
  • en pinch salt
Ingredienserne piskes sammen - konsistensen skal være lidt tyndere end almindelig pandekagedej. Varm en pande med en smule olivenolie, hæld dejen ud herpå og steg pandekagen, som du ellers ville gøre det. 


Jeg spiste dem med 2 slags fyld:
En med rød snackpeber og baba ganoush (bagt aubergine pureret med lidt hvidløg, tahin og yoghurt).
Og en med avocado- og ferskenstykker vendt med lidt citronsaft og salt.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar