mandag den 25. juni 2012

Laksestykker med æble-løgkompot

Måske har den opmærksomme læser bemærket, at jeg ikke sjældent anvender honning i min madlavning. Det skyldes (bl.a.), at jeg er "ambassadør" for et honningfirma ved navn Jacobsen, som jeg afprøver produkter (jeg har pt. 8 forskellige slags honning!!!) og opskrifter for. Denne lækre lakseopskrift kommer således også derfra. 


Laks med honning og ingefær (2 personer):
  • 2 laksestykker
  • 1 tsk smør
  • ½ spsk olivenolie
  • salt og peber
  • 1½ spsk honning
  • ½ spsk finthakket ingefær
  • ½ spsk citronsaft
Laksestykkerne steges i olie og smør et par minutter på hver side og drysses med salt og peber. Honning, ingefær og citronsaft røres sammen og hældes over laksestykkerne i en ovnfad. Vend dem rundt i honningen og læg dem med skindsiden op. Bag dem ca. 5 minutter ved 200 grader. 

Vi fik laksen med en æble-løgkompot (find opskriften her), en blomkålssalat og nybagt brød (opskrift følger en af dagene!).
En anden gang tror jeg desuden, at denne salat, som jeg tidligere har postet, ville passe helt fantastisk til! 

Her følger lidt billeder:





Bon appetit! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar